Lorem ipsum dolor sit amet consectetur adipisicing elit. Sit excepturi, accusantium maiores error repudiandae natus molestias asperiores exercitationem, accusamus consequatur illo nemo. Est facilis nulla quod sit quaerat suscipit labore!

Sağlık Turizminde Dijital Pazarlama Nasıl Yapılır?

Gelişen sağlık sektörü ile beraber, son dönem de sağlık turizmi alanında büyük bir patlama yaşanmaktadır. Yaşanan bu patlamayla beraber, sağlık turizminde sahip olunan pasta payı gittikçe daralmaktadır. Bu sebepten dolayı sağlık turizmine hizmet eden hastane, klinik ve sağlık merkezleri kendilerini ön plana çıkartmak, bilinirliklerini arttırmak aynı zamanda da potansiyel yabancı uyruklu hastaları kendilerine çekmek amacıyla dijital pazarlamaya başvurmaktadırlar. Tabii bu noktada bazı strateji ve planlamalar yanlış yapıldığı için istenilen sonuçlar elde edilemeyebilir. İşte bu konuda size kılavuzluk edeceğini düşündüğümüz “Sağlık Turizminde Dijital Pazarlama Nasıl Yapılır?” adlı içeriğimizi hazırladık. İçeriğimizde, sağlık dünyasında etkili bir dijital pazarlama nasıl yapılır? Dijital pazarlama stratejilerinde nelere dikkat edilmeli? ve bu stratejiler etkili bir biçimde nasıl yürütülür? gibi aklınıza takılan tüm dijital pazarlama dinamikleri ile ilgili sorulara cevap bulabileceksiniz. Şimdiden keyifli okumalar dileriz.

Sağlık Turizminde Dijital Pazarlama Neden Önemlidir?

Sağlık turizmi son dönemlerde hızlı bir şekilde çıkış yapan aynı zamanda da katlanarak büyümeye devam eden bir alandır. Bu sektördeki büyümenin önemli bir kısmı, dijital pazarlama stratejilerinin etkili bir şekilde kullanılmasına dayanmaktadır. İnternetin ve dijital medyanın sağlık turizmi açısından sunduğu geniş kitlelere ulaşma imkanları, sektördeki hizmet sağlayıcılarına uluslararası pazarda daha görünür olma ve potansiyel müşterilere daha etkili bir şekilde ulaşma fırsatı sunmaktadır. Bu sayede sağlık turizmindeki büyüme kaçınılmaz olmaktadır.

Doğru bir şekilde planlanan ve yürütülen dijital pazarlama stratejileri, potansiyel hastalar ile daha net ve doğru bir iletişim kurulmasını sağlarken aynı zamanda da hastaların anlık olarak aklında kalan soru işaretleri yanıtlanmış olunur. Böylelikle hastaların gözünde, sağlık hizmeti sağlayıcılarına duyulan güvenilirlik ve bilinirlik artmış olur.

Sağlık Turizminde Dijital Pazarlama Nasıl Yapılır?

Sağlık turizminde dijital pazarlama süreci oldukça önemli bir süreçtir. Bu nedenle doğru bir şekilde yürütülmesi oldukça önemlidir. Bunun için öncelikli olarak ihtiyaçların belirlenmesi gerekir. Belirlenen bu istek ve ihtiyaçlar doğrultusunda da dijital pazarlama stratejileri planlanır. Yapılan planlamalar, sağlık turizmi hizmet sağlayıcılarının hedeflerine kısa sürede ulaşmasına yardımcı olur. Bunun için öncelikli olarak şunlar yapılması gerekmektedir;

Detaylı Analiz Süreci:

Sağlık turizminde dijital pazarlama stratejileri yürütülürken ilk olarak detaylı bir analiz süreci yapılmalıdır. Bu analiz sürecinde birincil olarak sağlık hizmet sağlayıcısının uzun ve kısa vadedeki beklentileri analiz edilmeli. Örneğin; Uzun vadeli hedefler, sağlık turizmi sağlayıcısının global pazarda daha geniş bir kitleye ulaşmasını ve uluslararası alanda tanınırlığını artırması amacını içerebilir. Kısa vadeli hedefler ise belirli bir pazarlama kampanyası süresince daha fazla potansiyel hasta çekme, çevrimiçi varlığını güçlendirme ve rekabet avantajı elde etme gibi hedefleri kapsar.

Yapılan bu analiz aynı zamanda sektöre özgü dijital pazarlama fırsatlarını ve zorluklarını belirlemeyi de içermelidir. Sağlık hizmet sağlayıcısının hedef kitlesini, rekabet durumunu ve sektörel trendleri anlamak, stratejilerin daha etkili ve hedefe yönelik olmasını sağlayarak başarılı bir dijital pazarlama planının temelini oluşturur. Bu aşamadan elde edilen veriler, hedefe yönelik içerik oluşturulması, uygun dijital kanalların seçilmesi ve etkili kampanya yönetimi gibi stratejik kararları destekler, böylece sağlık turizmi alanındaki dijital pazarlama çabaları daha etkili ve verimli bir şekilde yürütülebilir.

Rakip Analizi:

Rakip analizi detaylı analiz sürecinin bir parçası olmakla beraber, uzun ve kısa vadedeki hedeflerin doğru bir şekilde gerçekleşmesine yardımcı olmaktadır. Rakip analizleri sağlık turizmindeki rakip sağlık turizmi sağlayıcılarının çevrimiçi varlıklarını, sosyal medya etkileşimlerini, dijital reklam stratejilerini ve web sitelerinin etkinliğini değerlendirme konusunda önemli bir perspektif sunmaktadır.

Yapılan bu analizler sonucunda, sektördeki diğer sağlık turizmi hizmet sağlayıcıları ile karşılaştırmalı bir konumlandırma yapılarak, dijital pazarlama stratejilerini güçlendirmek mümkün olur.

web-sitesi-kurulumu

Landing Page/ Web Sitesi Kurulumu:

Sağlık turizmindeki en güçlü noktalardan birisi Landing page ve web siteleridir. Sağlık turizmi hizmet sağlayıcılarının hem markalarını ön plana çıkarmaları hemde potansiyel anlaşma yapacakları hastanelere hastalara kendilerini daha iyi tanıtmak adına web siteleri ve landing pageler iyi bir seçenektir. Bu noktada başta yapılan analizler baz alınmalıdır. Çünkü sağlık turizmi sektörü çok dinamik bir sektördür. Bu nedenle de sürekli güncel olunmalıdır. Özellikle web siteleri güncel bilgilerle dolu olması gerekirken, aynı zamanda da dönüşüm ve kullanıcı odaklı bir yapıya da sahip olması gerekir. Bu özellikleri inşaa ederken rakipler detaylı analiz edilmeli.

İçerik açısından da mutlaka sağlanan hizmetler güncel ve detaylı bir şekilde yer verilirken, bir yanda da görsellerle desteklenmeli. Böylece kullanıcı açısından güvenilirlik sağlanmış olur. Bunun yanı sıra site tasarımları kullanıcı dostu arayüzüne sahip olup, kullanıcının aradığını rahat bulduğu bir site haritasına sahip olmalıdır. Bu noktada kullanıcı deneyimi daha yükseltilebilinir. Bu nedenle web siteleri daha basit ve sade bir şekilde tasarlanmalıdır. Tasarımı tamamlanan web sitesinin güvenilirliğini arttırmak için sağlık turizmi sağlayıcının yorumlarına yer verilmelidir. Yer verilen bu yorumlar gerçek kullanıcılar tarafından yapılmış ve doğrulanmış yorumlar olmalıdır. Sitede yer alan bu yorumlar, hasta gözünden sağlık turizmi sağlayıcılarına olan güveni daha da arttırmaktadır. Hatta yorumlar da Trustpilot, WhatClinic gibi sağlık sektöründe önde gelen hasta incelemeleri sitelerinden alınmalıdır. Son olarak web sitelerine reklam çıkabileceği de göz önünde bulundurularak, form alanı oluşturulmalıdır. Çünkü form alanı reklamlardaki dönüşüm oranlarını büyük ölçüde etkilemektedir.

Landing pagelere ise web sitelerinden farklı bir stratejiyle tasarlanmalıdır. Açılış sayfası olarak da bilinen landing pageler, genel manada tek bir sayfa üzerine kurgulanmış olup, tüm dikkat çekici ve önemli bilgiler bu tek sayfalık sayfalarda yer almalıdır. Örneğin bu sayfalarda before- after görselleri, kullanıcı yorumları free consultation alanları oluşturulup, kullanıcıya sağlık turizmi hizmeti sağlayıcısı olunduğu yansıtılmalıdır. Son olarak web sayfalarında olduğu gibi bolca form alanları bulunmalıdır. Reklam açısından da büyük fayda sağlayan landing pageler, reklamlarda dönüşüm oranlarını oldukça artırmaktadır.

seo-bazli-calismalar

SEO Bazlı Çalışmalar:

Yapılan tüm seo bazlı çalışmalar, sağlık kurumlarının Google sıralamasında rakiplerinin önüne geçmesini ve yüksek bir pazar payına sahip olmasını sağlar. Çünkü yapılan araştırmalar doğrultusunda arama motorunda arama yapan kişiler ilk 3 sıradaki serp sonuçlarına tıkladıkları saptanmıştır. Bu yüzden sağlık kurumlarının ilk sıralarda çıkması önemlidir.

Bu noktada ilk olarak detaylı seo analizleri yapılmalı. Bu analizler teknik açıdan sitenizde meydana gelen eksikleri detaylı bir şekilde analiz etmenizi sağlar. Analizler sonrasında meydana gelen eksiklikler sonucunda kullanıcının sitede daha fazla kalıp, vakit geçirmesi sağlamak adına, site hızını artıracak teknik çalışmalar yapılmalı. Yapılan bu çalışmalar sonucunda artık anahtar kelimelerin gücünden yararlanabilirsiniz. Bu noktada anahtar kelimelerin sektörünüzü iyi bir şekilde tamamladığına dikkat etmelisiniz. Böylelikle arama sonuçlarında sitenizin doğru bir şekilde çıkmasını sağlayabilirsiniz.

Bunu yaparken bir yandan da ürettiğiniz içerikler ve link inşaalarıyla da siteyi otoriter hale getirebilirsiniz. Örneğin;” Rhinoplasty In Turkey” anahtar kelimesinde ilk sırada yer almak için rhioplasty ve Türkiye’de rhinoplasty konularıyla ilgili içeriklere ağırlık vermeniz gerekir. Bu içerikler hem sitenin otoriter olmasına yardımcı olur hem de sağlık turizmi konusunda tercihte bulunacak hastaların güvenini artırır. Bunu yaparken anahtar kelimelerin sıra artışını ve düşüşünü sürekli olarak kontrol edip, bu doğrultuda stratejiler geliştirmeniz gerekir. Bunun içinde Google Search Console, Google Analytics gibi Google’ın kendi araçları kullanabilirsiniz.

Sitenizde içerikler üretmeye, web sitenizi kullanıcı açısından faydalı hale getirmeye çalışırken, bölgenizdeki turistleri de hedefleyebilmek adına harita kayıtlarınızı oluşturmalısınız. Harita kayıtlarını oluştururken, maps paylaşımı yapmayı ihmal etmeyin. Bu sayede aramalarda Google maps’te ilk sıraya çıkabilir ve site otoritesini daha da arttırabilirsiniz. Haritalarda ilk sıralarda yer almaya başladığınızda daha çok arama vb. gibi durumlar yaşayabilirsiniz.

Finalde yapılan tüm seo çalışmaları web sitesinin ilk sıralarda çıkmasına yardımcı olarak, potansiyel hastalara ulaşımını kolaylaştırırken, aynı zamanda da marka bilinirliğinizi yükseltmektedir. Sizde seo çalışması yapacaksanız kesinlikle sabırlı olmanız ve güncel olmanız gerekmektedir.

Sosyal Medya Yönetimi:

Sağlık kurumlarındaki en önemli metrik sosyal medya yönetimidir. Sosyal medya yönetimi özellikle potansiyel hedef kitle ile bağ kurmak, daha detaylı bilgi edinmesi sağlamak ve görsel açıdan hastanın kafasında bir şeyler oluşması adına oldukça önemlidir. Sağlık turizmi açısından sosyal medya yönetimi yaparken, öncelikli olarak hasta odaklı düşünülmeli ve bu doğrultuda sosyal medya stratejileri geliştirilmelidir. Bu stratejiler belli bir plan doğrultusunda yapılmalı. Örneğin haftada 4 post veya günde 3 post gibi bir rutin oluşturulup, bu rutin doğrultusunda sosyal medya paylaşım planı oluşturulmalıdır. Oluşturulan bu sosyal medya planına sadık kalmak hem takipçi sayısı açısından, hem de etkileşim açısından etkilidir.

Sosyal medya planlaması yapıldıktan sonra, içerik planlamanızında güçlü olması önemlidir. Bu noktada hasta deneyimi videolarına, before- after görüntülerine kısa da olsa operasyon süreci ile ilgili reelslere yer verilir. Bu paylaşımlar hem yüksek etkileşim elde etmenize yardımcı olurken, aynı zamanda da sizi tercih edecek olan hastaların, fikir sahibi olmasına yardımcı olur.

Son olarak sosyal medya yönetiminde etkili hashtag çalışmalarının yapılması da sosyal medya yönetiminde bir diğer etkili noktadır. Çünkü kullanmış olduğunuz hashtagler sizi ne kadar iyi tanımlıyorsa, doğru hedef kitlenin önüne düşme oranını o kadar yüksek olacaktır. Bu sebeple hashtag analizleri yapıp, o şekilde hashtag kullanmalısınız.

İçerik Pazarlaması:

Sağlık turizmindeki başarının yüksek bir kısmını oluşturan içerik pazarlaması, oldukça önemlidir. Özellikle web sitelerinde ve landing pagelerde önemi ortaya çıkan içerik pazarlamasında dikkat edilmesi gereken noktalar mevcuttur.Bahsi geçen bu noktaların başında seo odaklı olması ve içeriğin zengin olması gelmektedir. Bu noktada sağlık turizmi için içerik hazırlanıyorsa, öncelikli sağlık turizmi sektörünü hedefleyen bilgilendirici yazılar olmalıdır.

İçerik planlamasında konu belirlendikten sonra o konuyla alakalı rakip analizi yapılmalıdır. Böylelikle konunun odağı daha iyi anlaşılır, hem de içerik akışının belirlenmesi daha sağlıklı olur. Rakipler incelendikten sonra, içerikler seo odaklı olacağından dolayı anahtar kelime kullanımına özen gösterilmelidir. Kullanılan tüm anahtar kelimeler konu ile bağlantılı olup, aynı zamanda da aranma hacmi yüksek kelimeler kullanılmalıdır. Bu anahtar kelimeleri kullanırken kesinlikle anahtar kelime dengesine dikkat edilmeli. Aksi halde içerikten beklenilen verim elde edilmemiş olur.

Doğru anahtar kelimelerin kullanıldığı ve doğru içerik akışının oluşturulduğu içeriklerde son olarak dikkat edilmesi gereken şey, anchor textlerdir. Bu anchor textler link inşası açısından oldukça önemlidir. İçeriğinizin içinde kullandığınız bu linkler önceden yazılmış olan bloglara yönlendirme yaparken, aynı zamanda hizmet sayfalarına da yönlendirilebilir. Böylelikle iyi bir link inşasının yanı sıra, içeriklerdeki etkileşimi de artırır.

Google ADS ve Facebook Reklamları:

Sağlık turizmi açısından Google Ads ve Facebook reklamları kısa vadede önemli dönüşler sağlayabileceğiniz bir işlemdir. Bu yüzden eğer kısa vadede yüksek dönüşüm oranları hedefleniyorsa, Google ads ve Facebook reklamları oldukça iyi bir seçim olacaktır. Google ads ve Facebook reklamlarında öncelikli olarak bir reklam paneli kurmanız gerekir. Reklam paneli kurulumunun ardından, Google reklamları için anahtar kelime araştırması yapılmalıdır. Bu anahtar kelime araştırması sayesinde reklamın doğru hedef kitleye düşme oranı oldukça yükselecektir. Meydana gelen bu yükseliş tıklama başı maliyeti düşürdüğü gibi dönüşüm oranlarını da bir hayli artıracaktır. Bu noktada sağlık turizmi için spesifik kelime kalıplarından yararlanılabilir. Örneğin rhinoplasty in turkey, Tummy tuck in İstanbul gibi kalıplaşmış kelimelerden yardım alınabilir.

Anahtar kelimeler belirlendikten sonra kullanılacak olan reklam kreatifleri de özenle seçilmelidir. Özellikle reklam görsellerinde ihlal yemenize sebep olunacak görsellerden uzak durulmalıdır. Bunun için Google reklam kurallarına hakim olunmalı. Aksi halde sağlık turizmi açısından tasarlanan reklamlar ihlal yiyerek, reklam hesabının banlanmasına sebep olabilir. Bunun için aşırı cinsellik çağrışımı yapan görsellerden olabildiğince uzak durulmalı. Bunun yanı sıra reklamlarda kullanılan call the action cümlelerine yer verilmeli ve metin dikkat çekici bir hale getirilmelidir.

Tüm bunlar hazırlandıktan sonra teklif stratejileri de gözden geçirilerek google ads de reklamlar yayınlanabilir. Ancak bu noktadan sonra reklamlar sürekli incelenerek, reklam optimizasyonu yapılmalıdır. Özellikle yanlış anahtar kelimelerden gelen tıklamaları önlemek adına alakasız anahtar kelimeleri negatiflenmesi gerekir. Böylece sağlık sektörü için yapılan reklamlardan maksimum verim elde edilebilir.

Gethealt Sağlık ajansı olarak, Veri odaklı dijital pazarlama stratejileri ile sağlık turizminde uzun vadede marka bilinirliğinizi artırıp, kısa vadede de hastalarınıza ulaşabileceğiniz markanıza özel çözümler üretmeye hazırız.