Lorem ipsum dolor sit amet consectetur adipisicing elit. Sit excepturi, accusantium maiores error repudiandae natus molestias asperiores exercitationem, accusamus consequatur illo nemo. Est facilis nulla quod sit quaerat suscipit labore!
Lorem ipsum dolor sit amet consectetur adipisicing elit. Sit excepturi, accusantium maiores error repudiandae natus molestias asperiores exercitationem, accusamus consequatur illo nemo. Est facilis nulla quod sit quaerat suscipit labore!
Günümüzde iletişimin kesintisiz bir şekilde hız kazanması ile birlikte, sosyal medya platformlarına olan ilgi de artmıştır. Özellikle sağlık sektörüne büyük katkı sağlayan sosyal medya platformları, doktorların potansiyel hastalara ulaşması ve uzmanlık alanı ile ilgili tedavi yöntemlerini büyük kitlelere duyurabilmesi açısından büyük kazanç sağlamaktadır. Ancak bu noktada sosyal medya yönetiminin doğru ve planlı bir şekilde yapılması oldukça önemlidir. İşte bu yazımızda sizlere doktorlar açısından sosyal medya yönetiminin öneminden, neler kattığından ve dikkat edilmesi gereken noktalara değineceğiz. Sizde bu konuda detaylı bilgiye sahip olmak istiyorsanız, “Doktorlar İçin Sosyal Medya Nasıl Olmalı?” adlı içeriğimize göz atarak, bilgi sahibi olabilirsiniz. Keyifli okumalar dileriz.
Her sektörde olduğu gibi sağlık alanında da sosyal medyanın önemi oldukça fazladır. Özellikle doktorlara büyük katkı sağlayan sosyal medya yönetimi sayesinde, doktorlar dijital prlarını gerçekleştirerek potansiyel hastalara daha kolay bir şekilde erişim sağlayıp, tercih edilebilirliklerini arttırabilirler. Böylelikle doktorlar sektöründe daha otoriter bir konuma yükselirler. Bu sebeple doktorlar için sosyal medya yönetimini yaparken, kesinlikle planlı ve doğru bir şekilde yürütülmesi gerekmektedir. Bunun içinde derinlemesine araştırma yapılması şarttır.
Doktorlar için sosyal medya yönetimi yaparken öncelikli olarak hedef kitleyi iyi anlamak ve tanımak gerekmektedir. Aksi halde yapılan paylaşımlardan istenilen etkileşimi alamayabilirsiniz. Bunun içinde doktorun uzmanlık alanını göz önünde bulundurmak gerekir. Örneğin; Doktorun uzmanlık alanı kadın doğum üzerine ise tüm paylaşım planları ve içerikleri hatta kullanılacak hashtagler bu doğrultuda belirlenmeli. Bunun yanı sıra, paylaşım yapılırken oluşturduğunuz sosyal medya paylaşım planına sadık kalarak yapmalısınız. Aksi halde yapmış olduğunuz paylaşımlar hedef kitlenizin önüne düşmeyecek ve etkileşiminiz buna paralel olarak düşecektir. Bu yüzden, sosyal medya paylaşımı yaparken mutlaka öncesinden bir sosyal medya takvimi oluşturmalısınız.
Eğer sosyal medya için video paylaşımında da bulunacaksa, yapılan çekimin kalitesine ve çekim planına dikkat edilmesi gerekir. Çekim bittikten sonra da mutlaka editi doğru bir şekilde yapılmalıdır. Editi doğru yapılmayan videolar, potansiyel kitlenin gözünde profesyonellik oluşturmaz. Bu sebeple de video akışı planını önceden oluşturmanız gerekebilir.
Sonrasında paylaşımı yaptıktan sonra hashtaglerin gücünden faydalanmanızda yarar vardır. Kullanmış olduğunuz hashtagler, paylaşımınızla ilgili konuyu takip eden veya ilgilenen kişilerin önüne direkt olarak düşürmektedir. Bu yapmış olduğunuz paylaşımın hem daha fazla etkileşim almasına hem de doktor markasının daha fazla kitleye ulaşmasına yardımcı olur. Hashtag paylaşımı yaparken mutlaka detaylı araştırma yapmalısınız. Aksi halde paylaşım yanlış kitlenin önüne düşerek, hak ettiği ilgiyi göremeyebilir.
Son olarak düzenli aralıklarla sosyal medya paylaşımlarınızın analizini raporlayın. Bu raporlama sizin doğru bir strateji yürütüp, yürütmediğinizi gösterir. Örneğin; Yapılan paylaşım ile, hedeflenen kitleye en az %87 oranında erişim sağladıysa, bu iyi bir durumdur diyebiliriz. Eğer tam tersi bir durum söz konusu ise acil bir şekilde oluşturduğunuz stratejiyi değiştirmelisiniz.
Doktorlar için birçok sosyal medya platformu doktorlar açısından avantajlıdır. Ama burada öncelikleri belirlemek ve bu sosyal medya mecralarına özel ayrı ayrı paylaşımlar yapmak önemlidir. Çünkü her mecranın dinamiği birbirinden farklıdır. Mesela Youtube’da video tabanlı içerikler üretilirken, İnstagram ve Facebook’da daha çok görsel tabanlı içerikler, LinkedIn’de ise daha bilgi verici yazı formatındaki içerikler yayınlanmaktadır. Bu nedenle doktorlar için tek bir sosyal medya platformu avantajlıdır diyemeyiz. Bunun yerine her sosyal medya mecrasına ayrı ayrı vakit ayrılıp, özel içerikler üretilmesi gerekir. Bu noktada öncelikli sosyal medya platformlarını belirlemek sizin açınızdan daha kolay olacaktır. Ancak Youtube, İnstagram ve belirli aralıklarla da olsa LinkedIn’e ağırlık vermeniz gerekir. Böylece her mecrada aktif olarak, bilinirliğinizi en üst seviyelere taşıyabilirsiniz.
Sosyal medya platformlarının doktorlara sağladığı birçok avantaj mevcuttur. Bahsi geçen bu avantajlar, doktorun sosyal medya hesabının doğru, aktif ve profesyonel bir şekilde yönetilmesi ile de paraleldir. İşte sosyal medya mecralarının doktorlara sağladığı bu avantajlar şunlardır;
Doktorlar sosyal medya yönetimi yaparken birçok noktaya dikkat etmeleri gerekir. Bunun temel nedeni doğru mecraya, doğru mesajın verilmesidir. Bu nedenle her sosyal medya platformlarının dinamiklerini doğru bir şekilde bilmek ve o topluluğun alışkanlıklarını iyi bir şekilde analiz etmek gerekir. Sonuç olarak Youtube’daki hedef kitlenin aradığı şey ile Linkedin’deki hedef kitlenin ilgisini çeken şey aynı değildir. Bu nedenle kitleleri doğru şekilde analiz edip, o doğrultuda planlamayı yapmak gerekir.
Bunun yanı sıra, sosyal medya yönetimi yaparken devamlılığı, sürekliliği ve planlamayı asla ihmal etmeyin. Bunun için her sosyal medya platformu için paylaşım rutinleri oluşturun. Çünkü her sosyal medya platformu kullanıcısısının aktif olduğu saat aralıkları farklıdır. Bu nedenle bu durumu iyi bir şekilde analiz edip ondan sonra planlama yapmalısınız. Ayrıca belirli bir rutin oluşturmanız gerekir. Aksi halde sosyal medya kullanıcıları belli bir rutini olmayan içerik üreticilerini pek sevmeyebilir. Bu durum da bilinirlik oranlarını düşürebilir.
Son olarak, her zaman için marka bilinirliğinizi ve hastalarınızın ihtiyacı olan içeriklere yer vereceğinizi unutmayın. Bu durum marka bilinirliğinizi artıracağı gibi aynı zamanda da güvenilirliğinizi ve sağlık sektöründeki yetkinliğinizi gösterecektir. Bu sebeple yukarıda yer verdiğimiz noktalara en ince detayına kadar özen göstermeniz gerekir.
Sosyal medya yönetimi yapılırken, nasıl her markanın sosyal medya platformu için farklı stratejiler geliştiriliyor ise, bir doktorun kişisel markasını da güçlendirmek içinde her platforma ayrı ayrı stratejiler geliştirilmeli çünkü her mecranın dinamiği birbirinden farklıdır. Bu noktada;
Her işte olduğu gibi sosyal medya yönetiminde de, işinin ehli insanlara yaptırmak oldukça faydalıdır. Bunun için ince eleyip sık dokumanızda yarar vardır. İyi bir sosyal medya ajansıyla çalışmak hesabın daha görünür olmasını sağladığı gibi, hedef kitle ile birebir bağların daha kolay ve profesyonel bir şekilde oluşmasını sağlar.
Aynı zamanda planlamanız gereken sosyal medya içerik takvimi ve paylaşım türleri, sosyal medya ajansı tarafından profesyonel bir şekilde hazırlanır. Özellikle yapılan çalışmalar veya çekilecek videolar ve editler daha profesyonel bir gözle hazırlanarak, hedef kitlenin beğenisine sunulur.
Yapılan tüm bu sosyal medya çalışmalarının analizi, profesyonel bir uzman tarafından analiz edilerek, yeni yapılacak sosyal medya stratejileri bu doğrultuda belirlenir. Böylelikle stratejiler doğru bir şekilde belirlenerek, markanın bilinirliği ve etkileşimleri yükseltilir. Tüm sıraladığımız bu nedenlerden dolayı sosyal medya yönetimi yaparken mutlaka sosyal medya ajansları ile çalışmalısınız çünkü ajanslar size bir çok şey katacaktır.
Sizde sağlık sektöründe öncü bir kimliğe sahip olmak istiyorsanız, hemen Gethealth’in uzman sosyal medya ekibi ile iletişime geçerek, kurumsal kimliğinizi ön plana çıkaracak ve marka bilinirliğinizi yükseltecek sosyal medya yönetimi çalışmaları yapabilirsiniz. Böylelikle etkileşim oranlarınızı uçurabilirsiniz.